2010-10-30

ungern 7

Maten var sannerligen spännande. De hade choklad i det mesta och mycket ljust bröd, fast brödet åt man oftast utan smör. Mycket av maten var också friterad. Kakor var något av deras vardag samt kolsyrat vatten.

Frukosten var alltid lika intressant. Baserna bestod alltid utav sött, varmt eller kallt te, vitt bröd och ost. Ibland gav de oss korv men eftersom jag är vegetarian åt jag det inte istället fick jg friterade champinjoner eller något liknande.

Sista frukosten var det den mest intressantaste mat jag någonsin ätit till frukost, vi fick nämligen friterat bröd och ketchup. Det smakade annorlunda kan man väl sammanfatta det som. Det fick mig att fundera på frukosten hemma i Sverige, en normal svensk familj skulle bara drömma om en sådan frukost men de skulle aldrig komma på tanken att själva äta det. Det är det här man kallar en liten kulturkrock tror jag.

Inga kommentarer: