2010-10-25

Ungen2

Ja ni får helt enkelt läsa lite om min ungernresa varje dag hade jag tänkt.


Huset där vi tillbringar veckan är lagom stort. Allt är orange. Golvet, väggarna, ja jag tror till och med att taket var orange i något av rummen. I detta huset är det vackert men om det skulle vara i ett hus i Sverige skulle jag nog bara skrattat.

På baksidan av huset finns en gullig trädgård. Mitt i trädgården finns det en pool, inte så stor men det är ändå en pool. Den kom till användning i det varma vädret många gånger under veckan.

Tomten är omringad av ett högt stängsel eller snarare en mur. Man måste ha kod för att komma in genom grinden och vidare in till huset.

Alla trädgårdar i Ungern omringas av stängsel. Taggtråd, vassa järnpiggar eller något annat pryder toppen av stängslet för att de ska vara riktigt säkra på att ingen ska komma över in på deras tomt.


Inga kommentarer: